در صورت داشتن سوال يا بروز مشکل در سايت با ما تماس بگيريد 09304293050
کتاب انگلیسی مجازی آنلاین

جستجو

کتابهاي انگليسي

نمونه سوال و کتابهای معلم جواب ورک بوک کانون زبان دانلود کتابهای فامیلی اند فرندز محل تبليغات شما محل تبليغات شما منابع آموزشی کتابهای اسپیک نو محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما

موضوعات

کتابهای زبان بزرگسالان
کتابهای زبان نوجوانان
کتابهای زبان کودکان
منابع آزمونهای زبان
آموزش زبان انگلیسی
دانلود نرم افزار
موبایل
بازی
فناوری - IT
فیلمهای آموزشی
انیمیشن-کارتون
همراه اول-ایرانسل
کتابخانه مجازی آنلاین
مقاطع تحصیلی
خدمات سایت
آموزش آی تی
زبان آلمانی
ترفند

به مجازی آنلاین خوش آمدید

جواب کتاب انگلیسی کانون زبان
کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : Telegram Channel : @Majazionline

آموزش کامل فیسبوک از سیر تا پیاز

http://s4.picofile.com/file/7868421933/Learning_facebook_Amozesh.jpg

ثبت نام در فیس بوک

درباره ثبت نام توضیح داده بودیم. اما سوالات بسیاری که در این زمینه مطرح شد ما را براین داشت که آموزش ثبت نام و اولین درس از کتاب «از الف تا ی فیس بوک» را بطور مفصل‌تری مطرح و آموزش دهیم.

فیس بوک یک شبکه اجتماعی بسیار قدرتمند و محبوب است که درحال حاضر پراستفاده‌ترین سرویس نیز می‌باشد. شما در این سایت بصورت رایگان می‌توانید با دوستانتان در ارتباط باشید؛ از امکانات مختلفی مانند آلبوم‌های عکس و ویدئو، گروه‌ها، فن پیج‌ها، نظرسنجی‌ها و… لذت ببرید. 

آموزش ثبت نام در فیس بوک

برای استفاده از فیس بوک ابتدا باید ثبت نام کنید. شما بدون هیچگونه هزینه و بدون نیاز به دعوتنامه می‌توانید در این سایت ثبت نام کنید. مراحل ثبت نام در فیس بوک کوتاه و ساده است. ابتدا بهتر است مرورگر مناسبی انتخاب کنید. می‌توانید از آخرین نسخه گوگل کروم ویا فایرفاکس ویا اپرا استفاده کنید. فیس بوک بارگذاری نسبتا سریعی دارد و صفحات آن سنگین نیست اما بهتر است پهنای اینترنت نسبتا خوبی داشته باشید. و در انتها برای دسترسی به سایت مسدود شده فیس بوک نیاز به روشی برای دورزدن آن دارید که این روزها دانش آموزان دبستانی هم با این روش‌ها به خوبی آشنا هستند!

به آدرس http://facebook.com می‌رویم. بعد از بارگذاری، صفحه‌ای مانند تصویر زیر در مقابل دیدگانتان خواهد بود:

(برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر روی آنها کلیک کنید.)

فیس بوک به زبان‌های مختلفی در دسترس کاربران است. آموزش‌های ما براساس زبان پیش‌فرض (زبان انگلیسی) است. برای ثبت نام کاربر باید مشخصات خود را در بخش Sign Up وارد کند.

در قسمت نام و نام خانوادگی باید نام و نام خوانوادگی وارد شود. فیس بوک از درج نام‌های غیرواقعی مانند Magazine, Facebook, Com و اسامی مشابه که نام واقعی شخص نیست ممانعت خواهد نمود. برای ایجاد صفحه یا پروفایل برای مجله، شرکت یا گروه نباید از این بخش استفاده نمود. این بخش فقط برای ایجاد پروفایل شخصی برای یک شخص واقعی ایجاد شده است. در مباحث آینده در این باره بیشتر بحث خواهیم نمود. وارد کردن نام بصورت فارسی نیز امکان‌پذیر است.

در قسمت ایمیل و تکرار ایمیل، باید آدرس پست الکترونیک وارد شود. این آدرس باید واقعی و در دسترس کاربر باشد. بعد از اتمام ثبت نام برای ورود به فیس بوک از این آدرس ایمیل استفاده خواهد شد.

انتخاب رمز عبور برای پروفایلتان یکی از مهمترین بخش‌های ثبت نام است. فیس بوک برای ایجاد امنیت بیشتر پروفایل از انتخاب رمز‌های عبور ساده جلوگیری خواهد نمود؛ برای مثال اگر رمز ۱۲۳۴۵۶ وارد شود ثبت نام موفقیت آمیز نخواهد بود. سعی شود رمز‌های عبور طولانی که حاوی حروف، اعداد و کاراکترهای مختلف می‌باشد انتخاب و استفاده گردد.

قسمت بعدی انتخاب جنسیت است. Female برای خانم‌ها و Male برای آقایون است.

قسمت نهایی کار در این صفحه وارد کردن تاریخ تولد می‌باشد. Month ماه تولد، Day روز تولد و Year برای سال تولد است. تاریخ تولد بصورت میلادی انتخاب می‌شود و باید توجه شود که کاربران زیر ۱۳ سال اجازه استفاده از فیس بوک را ندارند.

مشخصات وارد شده کامل شده است و می‌توان برروی دکمه Sign Up کلیک کرد. اگر در تصویر بالا دقت نمایید لینکی را در انتهای این بخش مشاهده می‌فرمایید با نام Create a Page که می‌توان برای ساخت صفحه طرفداران برای محصولات، شرکت، گروه، مجله و… استفاده نمود که در مباحث آینده به آن خواهیم پرداخت.

خطاهای ثبت نام در فیس بوک

اگر مشخصات کاربر بطور صحیح وارد نشده باشد فیس بوک اخطار خواهد داد. اخطارهایی که معمولا برای کاربران رخ می‌دهد را در زیر آورده‌ایم:

  • You must fill in all of the fields این جمله نشان دهنده آن است که یک یا چند بخش از فیلدهای ثبت‌نام تکمیل نشده و خالی گذاشته شده است.
  • You must provide your real name همان طور که دربالا اشاره کردیم کاربرها اجازه استفاده از کلماتی که نام واقعی شخص نیست را ندارند. استفاده از واژه‌هایی مانند Test, com و… باعث نمایش خطا خواهد شد.
  • Our automated system will not approve this name. If you believe this is an error, please contact us این خطا نیز مانند خطایYou must provide your real name است و نشان‌دهنده تایید نشدن نام انتخابی است.
  • Your emails do not match. Please try again این خطا نشان دهنده آن است که ایمیل‌های وارد شده در فیلد ایمیل و تکرار ایمیل باهم متفاوت هستند.
  • Please enter a valid email address نشان می‌دهد آدرس ایمیل به درستی وارد نشده و یا نامعتبر است. کاربر باید آدرس ایمیل را بصورت کامل وارد نماید برای مثال [email protected] صحیح و az_alef_ta_y و az_alef_ta_y@yahoo اشتباه است.
  • Your password should be more secure. Please try another خطای رمز عبور است. رمز عبوری که انتخاب شده است از نظر امنیتی ضعیف است و باید رمز عبور قوی‌تری انتخاب شود.
  • Please select either Male or Female زمانی نمایش داده می‌شود که جنسیت انتخاب نشده باشد.
  • You must indicate your full birthday to register نشان‌دهنده خالی بودن بخش انتخاب تاریخ تولد است. تاریخ تولد باید به تاریخ میلادی انتخاب گردد.
  • Sorry, you are ineligible to sign up for Facebook این خطا زمانی نمایش داده می‌شود که سن وارد شده زیر ۱۳ سال بوده باشد. اگر انتخاب سن نامناسب با قوانین فیس بوک چندین بار تکرار شود امکان ثبت نام از کاربر گرفته می‌شود. برای رفع این مشکل باید کوکی‌های مرورگر پاک شود تا امکان ثبت نام دوباره فعال شود.
تکمیل ثبت نام
پس از ورود صحیح اطلاعات و کلیک برروی دکمه سبزرنگ Sign Up از کاربر خواسته می‌شود که دو واژه موجود در تصویر را در کادر مخصوص تایپ کنند. این کار برای شناسایی روبات‌ها و نرم افزارهای مخرب انجام می‌گردد.
پس از این صفحه سه گام دیگر برای تکمیل ثبت نام وجود دارد. گام اول یافتن دوستان در فیس بوک است. برای اینکار فیس بوک ایمیل‌های موجود در لیست دوستان سرویس‌ ایمیل مورد نظر را جستجو کرده و کاربرانی که در شبکه اجتماعی فیس بوک هستند را معرفی می‌کند. این امکان بجز درباره جیمیل برای سایر سرویس‌ها فعال است. جیمیل به دلیل مباحث امنیتی این امکان را از فیس بوک گرفته است. برای یافتن دوستان باید برروی Find Friends کلیک کرد. پس از آن پنجره‌ای بصورت پاپ آپ باز خواهد شد که سرویس ایمیل ذکر شده را باز و از کاربر اجازه دسترسی به لیست کاربرها و ایمیل‌ها را دارد که درصورت موافقت باید برروی Agree کلیک کرد. برای گذر از این مرحله برروی Skip this step کلیک شود.
گام دوم اطلاعات تحصیلی و شغل است. درصورت تمایل، کاربر می‌تواند اطلاعات خود را با تایپ در کادرهای مشخص شده وارد و از موارد ذکر شده یکی را انتخاب نماید. این اطلاعات می‌تواند بصورت فارسی یا انگلیسی وارد شود. درصورتی که مورد یا موارد مورد نظر در فیس بوک موجود نباشد به راحتی می‌توان آنها را با کلیک برروی موارد تایپ شده انتخاب نمود. پس از انتخاب موارد مورد نظر کادری برای انتخاب سال به پنجره اضافه می‌گردد در انتها برروی Save&Continue کلیک شود. اگر قصد وارد کردن اطلاعات تحصیلی و شغلی نباشد باید برروی Skip کلیک کرد.
درصورتی که اطلاعات تحصیلی و کاری کاربر وارد شود و برروی Save & Continue کلیک شود فیس بوک بصورت خودکار لیستی از افرادی که در محیط انتخابی کاربر تحصیل کرده یا مشغول به کار هستند را نمایش خواهد داد. این امکان برای یافتن دوستان و همکاران و هم‌کلاسی‌ها بسیار مناسب و جذاب است.
ارسال درخواست دوستی برای پروفایل مورد نظر با کلیک برروی Add Friend در کنار تصویر پروفایل امکان‌پذیر است.
در گام سوم کاربر می‌تواند تصویر پروفایل خود را انتخاب کند. تصویر پروفایل را می‌توان با کمک گزینه Upload a photo از درون کامپیوتر انتخاب و منتشر کرد و یا با استفاده از Take a photo از طریق وبکم کامپیوتر یا لپ تاپ تصویر جدیدی تهیه نمود. اگر کاربر علاقه‌ای به درج تصویر نداشته باشد می‌تواند برروی لینک Skip کلیک نماید.
برای مثال می‌خواهیم تصویری را از کامپیوتر خود به عنوان تصویر پروفایل انتخاب نماییم. برروی Upload a photo کلیک می‌کنیم. پنجره‌ای مانند تصویر زیر گشوده می‌شود.
سپس برای انتخاب تصویر مورد نظر برروی Browse کلیک و از پنجره انتخاب فایل تصویر مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. حجم تصویر نباید بیش از ۴MB باشد. با انتخاب تصویر فیس بوک بصورت خودکار عکس را دریافت خواهد نمود و به عنوان تصویر پروفایل قرار خواهد داد. در انتها کاربر باید برروی Save & Continue کلیک نماید.
گام‌های ثبت نام در فیس بوک به پایان رسیده است و تنها کار باقی مانده تایید ایمیل وارد شده است. در این لحظه دو ایمیل از طرف فیس بوک به ایمیل کاربر ارسال شده است. کاربر باید وارد صندوق ایمیل خود شده و نامه‌ای با موضوع Just one more step to get started on Facebook را باز نماید. درون این نامه یک لینک و یک کد ۹ رقمی وجود دارد. با کلیک برروی لینک موجود در نامه ایمیل تایید خواهد شد و متنی بصورت زیر نمایش داده خواهد شد:



تقویم آنلاین فیس بوک

یکی از فعالیت‌هایی که در اینترنت به وفور انجام می‌شود و کم کم رشد صعودی پیدا کرده است استفاده از تقویم‌های آنلاین برای ثبت برنامه‌های کاری، قرارهای ملاقات و… است. تقویم‌های آنلاین بسیاری در دنیای وب وجود دارد که نمونه بارز آن تقویم گوگل است. اما در این بین تقویم‌های ساده‌ای وجود دارند که گاهی امکانات و مزایایی درخور توجه دارند.
 Calendar Dummy سرویس ارائه تقویم آنلاینی است که می‌توان بصورت رایگان از آن استفاده کرد. می‌توانید قرارها و رخدادهایی را بصورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه در آن به ثبت برسانید. امکان یادآوری به کمک SMS هم در این سرویس فراهم است اما متاسفانه از شماره‌های ما پشتیبانی نمی‌شود.
از معایب آن هم می‌توان به نحوه ثبت‌نام آن اشاره کرد که کمی خسته کننده است!
ورود به سایت Calendar Dummy

www.majazionline.ir


وارد شدن، نمای کلی و معرفی بخش های مختلف فیس بوک

بل از شروع درس دوم و معرفی بخش‌های مختلف سایت فیس‌بوک ابتدا چندسوال در رابطه با درس اول مطرح می‌کنم؛ اگر جواب به سوالات برایتان مشکل بود ابتدا درس اول را مطالعه نمایید. 

۱٫ برای ثبت نام در فیس‌بوک به … نیاز داریم.

الف) دعوتنامه       ب) پرداخت هزینه اشتراک
پ) ایمیل معتبر      ت) چند دوست آنلاین

۲٫ برای ساخت پروفایل چه اسامی قابل پذیرش نیست؟

الف) اسامی با حروف فارسی     ب) کلماتی که نام فرد نباشد
پ) اسامی چندقسمتی            ت) اسامی بازیگران و هنرمندان

۳٫ حداقل سن برای ورود به فیسبوک چند سال است؟

الف) محدودیتی ندارد     ب) ۱۳ سال
پ) ۱۸ سال                  ت) ۲۱ سال

ورود به پروفایل فیس بوک
برای ورود به پروفایل و مدیریت آن ابتدا وارد سایت فیس‌بوک شد. در بالای صفحه اصلی بخش لاگین یا ورود را مشاهده خواهد شد که با وارد کردن ایمیل و رمز عبور می‌توان وارد صفحه مدیریت پروفایل شد.

 در کادر مربوط به Email باید آدرس کامل ایمیل وارد شود. برای مثال [email protected] صحیح است و az_alef_ta_y ویا az_alef_ta_y@yahoo صحیح نیست. کادر مربوط به Password برای تایپ رمزعبور است و کاربر باید رمزعبوری را که در مراحل ثبت نام انتخاب نموده‌است وارد نماید. Keep me logged in برای نگه داشتن کاربر بصورت واردشده در فیس بوک می‌باشد. برای امنیت بیشتر کاربر تنها زمانی که از کامپیوتر شخصی خود اقدام به ورود به فیس بوک می‌کند می‌تواند تیک این بخش را وارد کند.
Forgot your password? برای کاربرانی که رمزعبور خود را فراموش کرده‌اند مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در دروس آینده به آن اشاره خواهد شد.
پس از وارد کردن آدرس کامل ایمیل و رمزعبور کاربر باید برروی Log In کلیک نماید تا وارد کنترل پنل و مدیریت پروفایل گردد.

تصویر بالا صفحه‌ای است که کاربر پس از ورود به فیس‌بوک مشاهده خواهد کرد. بخش‌های مختلف آن با اعداد شماره‌گذاری شده‌اند که آنها را معرفی می‌کنیم:

نوار آبی رنگ بالای صفحه: این نوار در تمام صفحات وجود دارد و تنها مربوط به صفحه خوش‌آمدگویی نمی‌باشد.

۱٫ با کلیک برروی نام فیس بوک در هرصفحه به صفحه جاری (شماره ۱۱ یا ۱۲) منتقل خواهید شد.

۲٫ درخواست‌های دوستی که برای کاربر ارسال می‌گردد در اینجا نگهداری می‌شود. اگر دارای عدد باشد نشان‌دهنده تعداد درخواست کنندگان برای برقراری دوستی با کاربر می‌باشد.

۳٫ به بخش پیغام‌های فیس بوک متصل می‌گردد و عددکنار آن نشان‌دهنده تعداد پیغام جدید برای کاربر می‌باشد.

۴٫ Notifications یا اعلانات شما را از اتفاقاتی که به کاربر مربوط است آگاه می‌کند. عدد کنار آن نشان‌دهنده تعداد اعلانات است. این اطلاعات می‌تواند قبول درخواست دوستی، لایک کردن تصاویر کاربر، ارسال نظر درزیر تصاویر ارسالی و … باشد.

۵٫ نوار جستجوی فیس بوک یکی از پرکاربردترین بخش‌های این سایت است. این نوار کمک می‌کند تا کاربران افراد و پروفایل‌ها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، گروه‌ها و صفحات مختلف را جستجو کنند.

۶٫ نام و تصویر انتخابی کاربر را نشان می‌دهد و توسط آن می‌توان به پروفایل کاربر وارد شد. پروفایل‌ها دارای اطلاعات مختص هرکاربر می‌باشند.

۷٫ برای یافتن دوستان جدید استفاده می‎شود.

۸٫ Home نیز کاربر را به صفحه جاری (۱۱) ویا ۱۲ منتقل خواهد کرد.

۹٫ با کلیک برروی مثلث کنار گزینه Home امکان ویرایش اکانت، ویرایش تنظیمات حریم خصوصی، خروج از اکانت فیس‌بوک و دسترسی به بخش راهنما وجود دارد.

۱۰٫ نام و تصویر کاربر در این قسمت وجود دارد و با کلیک برروی این گزینه کاربر به پروفایل خود هدایت خواهد شد.

۱۱٫ با کلیک برروی Welcome، صفحه ابتدایی که در تصویر نیز نشان داده شده است بازخوانی خواهد شد.

۱۲٫ قسمت اصلی صفحه نخست در فیس بوک این بخش می‌باشد. کاربر در این بخش می‌تواند اطلاعات و فعالیت‌های اخیر دوستان و صفحاتی که دوست داشته را مشاهده کند.

۱۳٫ مربوط به بخش ۳ می‌باشد و به بخش پیغام‌ها متصل می‌گردد.

۱۴٫ Events یا رخدادها از بخش‌های پرطرفدار فیس‌بوک می‌باشد که می‌توان رخدادهای آینده را مانند روزهای تولد دوستان، همایش‌ها و جشن‌های مختلف و… را مشاهده نمود.

۱۵٫ فیس‌بوک خیلی مشتاق است تا دوستان بیشتری به کاربران خود معرفی کنید!

۱۶٫ قابلیت مرور آخرین وضعیت‌های لیست‌ها امکان نسبتا جدیدی در فیس بوک است که می‌توان از این بخش مرور کرد. به کمک لیست‌ها می‌توان گروه‌های مختلف دوستان تشکیل داد و  آخرین فعالیت‌های هرگروه را توسط این بخش مشاهده نمود. قابلیت لیست‌ها برای کاربرانی با تعداد دوستان زیاد بسیار مورد استفاده و سودمند است.

۱۷٫ Groups یا گروه‌ها این امکان را به کاربران می‌دهد تا برای اجتماع خود گروهی ساخته و یا آنها را مدیریت کنند. همچنین گروه‌هایی که کاربر در آنها فقط به عضویت درآمده و هیچگونه مدیریتی نیز برآنها ندارد در اینجا نمایش داده می‌شود.

۱۸٫ Apps یا اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌ها لیستی از برنامه‌هایی که در گذشته و حال استفاده شده است را نمایش می‌دهد. در آینده در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

۱۹٫ اگر تعداد دوستان آنلاین کاربر زیاد باشد برای چت کردن می‌تواند از این کادر اسم دوست مورد نظر را جستجو نماید.

۲۰٫ از این قسمت می‌توان به فیس بوک امکان جستجو بین لیست کاربران و دوستان درون ایمیل را داد تا درصورت وجود پروفایل آنها را به کاربر اعلام نماید.

۲۲٫ در این قسمت طبق الگوریتمی که براساس تعداد دوستان مشترک و دانشکده، مدرسه و یا محل کار مشترک و یا علایق مشترک کاربر با کاربران دیگر می‌باشد لیستی از کاربران معرفی می‌گردد که می‌توان از بین آنها با کلیک برروی +۱ Add Friend برای آنها درخواست دوستی ارسال نمود.

۲۳٫ با بردن موس برروی بخش‌های مختلف صفحه این کادر حاوی متنی راهنما برای آن بخش‌ها خواهد بود که برای کاربران تازه کار راهنمای خوبی خواهد بود.

۲۴٫ People you may know کادری است که به وفور و در مکان‌های مختلف مشاهده خواهد شد. این کادر براساس همان الگویی که گفته شد افرادی را به کاربر معرفی می‌کند.

بخش‌های مختلف صفحه ابتدایی معرفی شد و اکنون به پروفایل می‌رویم. (کلیک برروی شماره ۶ یا ۱۰)

پروفایل کاربر

کاربر با کلیک برروی نام خود به صفحه پروفایل خود هدایت خواهد شد.

کاربر پس از وارد شدن به پروفایل خود با تصویری مشابه تصویر بالا مواجه خواهد شد.

۱٫ تصویر پروفایل کاربر است و می‌توان با کلیک برروی آن، تصویر را حذف یا تصویر جدیدی به جای آن انتخاب کرد.

۲٫ قسمت‌های اصلی پروفایل در این قسمت قابل انتخاب است. Wall یا دیوار بخشی است که فعالیت‌های کاربر در آن مشاهده می‌شود. همچنین دوستان می‌توانند درون آن چیزی بنویسند.
Info صفحه جاری است که حاوی اطلاعاتی درباره کاربر است. این اطلاعات می‌تواند حاوی دین، شاخه سیاسی، علاقمندی‌ها، فعالیت‌ها، موزیک موردعلاقه، محل کار، دانشگاه و هرآنچه درمورد یک شخص می‌توان مشخص نمود باشد.
بخش تصاویر حاوی عکس‌های کاربر می‌باشد. این بخش‌ها در دروس مجزا آموزش داده خواهد شد.

۳٫ فیس‌بوک باز هم می‌خواهد دوستان جدیدی را به کاربر معرفی کند!

۴٫ Friends لیست دوستان کاربر را نشان می‌دهد.  دراینجا مشاهده می‌شود که تعداد دوستان کاربر تنها یک نفر است.

۵٫ از این بخش می‌توان گجت کوچکی برای سایت یا وبلاگ تهیه و از آن برای معرفی پروفایل فیس بوک استفاده کرد.

۶٫ بخش Edit Profile امکان ویرایش هرآنچه در پروفایل است را به کاربر می‌دهد که در دروس آینده به آنها خواهیم پرداخت.

۷٫ یکی از بخش‌های کاربردی فیس بوک امکان مشاهده پروفایل کاربر از دید دوستان می‌باشد که می‌توان از این بخش مشاهده نمود.


نمایش کامل فیس بوک در اپرا مینی Opera Mini

فیس بوک برای کاربرانی که با تلفن همراه خود وارد این سایت می‌شوند نسخه مخصوص موبایل را نمایش می‌دهد. این نسخه که با آدرس http://m.facebook.com قابل دسترس است حتی با وارد کردن آدرس http://www.facebook.com در مرورگرهای موبایل (در اینجا اپرا مینی) نیز، نسخه مخصوص موبایل را نمایش می‌دهد.

برای نمایش کامل فیس بوک برروی موبایلتان تنها کافیست این آدرس را درآن تایپ کنید:

http://www.facebook.com/home.php


ارسال درخواست دوستی، ارسال پیغام، چت و… در فیس بوک

  • چگونه دوستانمان را به لیست خود اضافه کنیم؟
  • چگونه درخواست‌های دوستی را رد کنیم یا بپذیریم؟
  • چگونه لیست‌ها و گروه‌های مختلف برای دوستانمان تشکیل دهیم؟
  • دوستان نزدیکمان چه کسانی هستند؟
  • چگونه برای آنها پیغام ارسال کنیم؟
  • چگونه با دوستان آنلاینمان چت کنیم؟
  • چگونه برروی دیوار دوستانمان متن، عکس، ویدئو یا لینک اضافه کنیم؟
  • چگونه مطالب دوستانمان را لایک بزنیم و یا آنها را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم؟
  • و چگونه دوستی را از لیستمان حذف کنیم و به دوستیمان پایان دهیم!؟
قبل از شروع این درس به چندسوال زیر جواب دهید؛ اگر قادر نیستید جواب سوالات را دهید لطفا درس قبل را دوباره مطالعه نمایید

۱٫ برای ورود به پروفایل در فیس بوک وارد کردن چه اطلاعاتی الزامی است؟
الف) آدرس پروفایل و رمزعبور           ب) ایمیل و رمزعبور
ج) یوزرنیم و رمزعبور                       د) نام کامل و رمزعبور

۲٫ پس از وارد شدن به پروفایل چه چیزی برای کاربر نمایش داده خواهد شد؟
الف) یافتن دوستان جدید یا آخرین ارسال دوستان و صفحات مورد علاقه
ب) صفحه پروفایل شخصی (دیوار یا بخش اطلاعات)
ج) صفحات یا گروه‌های ساخته شده
د) آخرین صفحه بازدید شده در دفعات قبل

۳٫ از کادر جستجو در فیس بوک برای چه کاری نمی‌توان استفاده کرد؟
الف) جستجوی دوستان یا اشخاص حاضر در فیس بوک
ب) جستجوی مطالب دوستان در سایت‌های دیگر
ج) جستجوی راهنماهای فیس بوک
د) جستجوی اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، صفحات و گروه‌ها

 

ارسال درخواست دوستی

برای ارسال درخواست دوستی کاربر می‌تواند پس از یافتن شخص مورد نظر برروی لینک Add Friend کلیک نمایید.

پس از ارسال درخواست لینک Add Friend به Friend Request Sent تغییر داده می‌شود که به معنی این است که درخواست دوستی برای این شخص ارسال شده است. کار تمام شده و فقط باید منتظر قبول درخواست دوستیتان باشید.

روش دوم ارسال درخواست دوستی این است که به پروفایل مورد نظر رفته و از آنجا درخواست را ارسال کنید که مانند تصویر زیر باید عمل نمایید.

 

قبول درخواست‌های دوستی

بارها برای شما پیش خواهد آمد که کاربرانی برای شما درخواست‌های دوستی ارسال نمایند. بسته به برنامه و انتخاب شما، می‌توانید درخواست‌ها را قبول یا ردنمایید.

مانند تصویر بالا برای قبول درخواست و اضافه کردن شخص ارسال‌کننده درخواست به لیست دوستان می‌توانید برروی Confirm کلیک نمایید. Not now برای رد درخواست و یا جواب ندادن به آن است.

 

گروه بندی دوستان در فیس بوک

به دلیل بالارفتن تعداد دوستان در شبکه‌های اجتماعی گروه‌بندی آنها امری الزامی است. با ساخت لیست‌های مختلف مدیریت دوستان آسان‌تر شده و راحت‌تر می‌توانید مطالب منتشر شده هر گروه را مشاهده کنید. برای ساخت گروه‌ها از ستون سمت چپ Facebook.com برروی لینک More جلوی نام Lists کلیک کنید. با اینکار به صفحه مدیریت لیست‌ها هدایت خواهید شد. دراین صفحه می‌توانید لیست‌های موجود را مشاهده آنها را ویرایش یا حذف نموده و یا لیست‌های جدید تشکیل دهید. لیست‌های موجود اولیه طبق اطلاعات تحصیلی و کار شما بطور خودکار ساخته شده‌اند. برای تشکیل گروهی جدید برروی Create a List کلیک نمایید و نام مورد نظر را در کادر نمایش داده شده وارد کنید.

اضافه نمودن دوستان به لیست‌های مختلف

برای اضافه کردن دوستان به لیست‌های مختلف می‌توانید به دو صورت عمل کنید. در روش اول می‌توانید با وارد شدن به پروفایل کاربر مورد نظر موس را برروی Friends نگه داشته و لیست مورد نظر را انتخاب کنید.

اما روش دوم برای لیست کردن گروهی و تعداد بیشتر دوستان مناسب‌تر است. برای اینکار ابتدا وارد بخش Lists شوید و لیست ایجاد شده خود را باز کنید و در کادر Add friends to this list نام دوستانتان را تایپ و آنها را انتخاب کنید.


انتخاب دوستان صمیمی

تغییرات جدید فیس بوک باعث شده که تمامی فعالیت‌های دوستانتان برای شما نمایش داده نشود. اگر دوست دارید از تمامی نوشته‌ها و فعالیت‌های دوست صمیمی‌تان با خبر شوید وی را در لیست دوستان نزدیکتان قرار دهید؛ برای اینکار با وارد شدن به پروفایل وی موس را برروی لینک Friends نگه‌داشته تا لیست‌ها نمایش داده شود. سپس گزینه اول یعنی Close Friends را انتخاب نمایید.

 

ارسال پیغام خصوصی در فیس بوک

در طول استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک بارها نیاز به ارسال پیغام‌های خصوصی برای دوستانتان خواهید داشت. برای ارسال پیغام راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید مانند تصویر زیر ابتدا «آ» و سپس برروی «ب» کلیک کنید و یا ابتدا ۱ و سپس ۲ رو انتخاب نمایید:

با این کار پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز خواهد شد که باید در بخش To نام دوست یا دوستان یا لیست مورد نظر را وارد نمایید و در بخش Message هم متن مورد نظرتان را وارد کنید. همچنین امکان اضافه کردن تصویر و لینک نیز وجود دارد.

 

چت در فیس بوک

یکی از امکانات پرطرفدار در فیس بوک چت و گفتگوی زنده با لیست دوستان است. استفاده از بخش چت بسیار ساده است تنها کافیست در سمت راست و پایین صفحه فیسبوکتان برروی Chat کلیک کنید و دوستی که با چراغ سبز نشان داده را انتخاب و متن مورد نظرتان را برای ایشان وارد کرده و اینتر را فشار دهید.


ارسال متن، تصویر، لینک و… به دیوار دوستان

ممکن است به مناسبت‌های مختلفی مانند تولد دوستانتان نیاز داشته باشید تا برروی دیوار آنها یادگاری بنویسید. برای اینکار می‌توانید از متن، عکس و ویدئو، لینک و… استفاده کنید. راه ساده‌ای نیز پیش رویتان است. به پروفایل دوستتان بروید و در بخش Write Something اطلاعات مورد نظرتان را وارد کنید. برای وارد کردن تصویر می‌توانید از add Photo/Video کمک بگیرید.

لایک و به اشتراک گذاری مطالب دوستان

روزانه مطالب زیادی در فیس‌بوک منتشر می‌گردند و هر کاربر می‌تواند بنا به سلیقه‌اش مطالبی را لایک بزند، یعنی نشان دهد که از آن مطلب خوشش آمده است ویا آن مطلب را در پروفایل خودش نیز منتشر کند (به اشتراک بگذارد) تا دوستانش بتوانند آن مطلب را بخوانند. لایک زدن در هرجای فیسبوک ساده است تنها باید برروی Like کلیک کنید. در زیر مطالب منتشر شده، دکمه‌های Like و Share را مشاهده خواهید کرد، برای مثال ما تصویر زیر را لایک کرده و می‌خواهیم آن را در پروفایل خودمان به اشتراک بگذاریم.


Unlike نشان‌دهنده این است ما قبلا این تصویر را لایک زده‌ایم اما الان دوست داریم آن را در پروفایل خودمان نیز منتشر کنیم پس برروی Share کلیک می‌کنیم. با اینکار پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز خواهد شد.


در قسمت Share می‌توانید محل انتشار مطلب را مشخص کنید که می‌تواند دیوار پروفایل خودتان یا یکی از دوستانتان و یا درصورت وجود گروه یا صفحه شما باشد. کنار این بخش عبارت Public را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده عمومی بودن آن است. می‌توان مطلب را اختصاصی کرده و فقط برای دوستان یا تنها گروهی از آنها (انتخاب یک لیست) و یا تنها برای یک شخص و بصورت پیغام خصوصی ارسال نمایید. در کادر سفیدرنگ خالی زیر می‌توانید توضیحات خودرا اضافه کنید و در نهایت برروی Share که در اینجا بصورت Share Photo است کلیک نمایید.

 

حذف یک دوست از لیست

به بخش غم انگیز این پست می‌رسیم! شاید مجبور شوید کسی را از لیست دوستانتان حذف کنید. برای اینکار ابتدا به پروفایل دوستتان بروید. باز هم باید به سراغ لینک و دکمه Friends بروید و موس را روی آن نگه دارید تا گزینه‌های آن فعال شوند. اینبار گزینه آخر یعنی Unfriend را کلیک کنید تا با دوستتان خداحافظی کنید!






چگونه تایم لاین فیس بوک را فعال کنیم؟

بالاخره تایم لاین فیس‌بوک بصورت عمومی قابل استفاده شد. در گذشته بسیار در اینباره صحبت شده و تصاویر بسیاری نیز از استفاده‌های خلاقانه از این امکان در سایت‌های مختلف منتشر شده بود. از اکنون می‌توانید خودتان آن را امتحان کرده و پروفایلتان را به شکل جدیدی درآورید.


چگونه Time Line را در فیس بوک فعال کنیم؟

برای فعال کردن تایم لاین تنها کافیست به این لینک بروید: https://www.facebook.com/about/timeline

سپس در انتهای صفحه برروی Get Timeline کلیک کنید.

www.majazionline.ir

اضافه کردن تاریخ تولد دوستان فیسبوکی به تقویم گوگل

مختصر و مفید | شاید دوست داشته باشید که تاریخ تولد دوستانتان را در تقویم گوگل وارد کنید. مسلما وارد کردن دستی تاریخ تولدها کاری بس طاقت‌فرساست. در این مطلب به شما خواهم گفت که چگونه تولد دوستان فیسبوکی‌تان را به راحتی به تقویم گوگل بیفزایید.

 

مرحله‌ی اول:

وارد فیسبوک شده و از منوی سمت چپ صفحه روی Events کلیک کنید.


مرحله‌ی دوم:

از منوی مشخص شده در تصویر زیر، Birthdays را انتخاب کنید.

 

مرحله‌ی سوم:

بعد از باز شدن صفحه، دوباره وارد همان منو شده و این بار Export Birthdays را انتخاب کنید تا صفحه‌ای مانند تصویر ظاهر شود. لینک نمایان شده را کپی کنید.

 

 

مرحله‌ی چهارم:

وارد تقویم گوگل شوید. سمت چپ صفحه از قسمت Other calendars، منوی مربوطه را باز کنید و گزینه‌ی Add by URL را انتخاب کنید.

 

مرحله‌ی پنجم:

لینک داده شده را در این قسمت وارد کنید و تمام!

 

حالا با استفاده از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی تقویم گوگل، می‌توانید معین کنید که مثلا ۲ روز قبل از تولد دوستتان به شما ایمیل یاداوری فرستاده شود.




بازیابی رمزعبور در فیس بوک


چگونه پسورد فراموش شده فیس بوک را بدست آوریم؟


۱- برای ارسال درخواست دوستی کدام مورد صحیح نیست؟
الف) می‌توان از درون پروفایل دوستمان درخواست دوستی ارسال کنیم.
ب) می‌توان با ارسال ایمیل درخواست دوستی ارسال کنیم.
ج)  از طریق لیست معرفی شده فیس‌بوک می‌توان بدون ورود به پروفایل آنها دوستان جدیدی را اضافه کرد.
د) مورد ب و ج

۲- گروه‌بندی و لیست دوستان در فیس‌بوک برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟
الف) برای نشان‌دادن دوستان در گروه‌های مختلف مانند دوستان دانشگاه، خانواده و… به دیگران
ب) برای امکان ارسال پیغام‌های گروهی
ج) برای مرور راحت‌تر فعالیت‌های دوستان
د) برای جلوگیری از مزاحمت دیگر کاربران

۳- حذف یک کاربر از لیست دوستان چگونه امکان‌پذیر است؟
الف) امکان ندارد.
ب) با بلاک کردن کاربر امکان‌پذیر است.
ج) با حذف کاربر از گروه بندی ساخته شده.
د) با کلیک برروی Unfriend

به دست آوردن پسورد فراموش شده در فیس بوک

این سوالی است که بارها پرسیده شده است. کاربران به دلایل مختلفی مانند فراموش کردن رمزعبور یا هک شدن پسوردهایشان را گم می‌کنند. برای به دست آوردن رمز عبور جدید وارد صفحه اصلی فیس‌بوک شوید. (facebook.com) سپس مانند تصویر زیر برروی forgot your password کلیک کنید.

در صفحه جدید سه راه مختلف برای به دست آوردن رمزعبور جدید به شما پیشنهاد می‌شود:

در روش اول می‌توانید با وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره موبایلتان مراحل را دنبال کنید. روش دوم با استفاده از آدرس اختصاصی شما صورت می‌پذیرد. مانند http://facebook.com/nodiran.magazine . و روش سوم با استفاده از نام شما و نام یکی از دوستانتان انجام می‌پذیرد. می‌توانید یکی از روش‌های بالا را انتخاب و کادر آن را پر کرده و برروی Search کلیک کنید. در اینجا ما از روش اول استفاده می‌کنیم. آدرس ایمیل را در کادر مربوطه وارد کرده و Search را کلیک می‌کنیم.

در پنجره ظاهر شده کاراکترهای تصویر را درون کادر مخصوص تایپ کنید و Submit را کلیک کنید.

در صفحه بعد تصویر پروفایل و نام شما نمایش داده می‌شود و از شما می‌خواهد درصورتی که پروفایل نمایش داده شده مربوط به شماست برروی This Is My Account کلیک کنید.

در این مرحله می‌توانید پسورد جدید را به ایمیلتان ارسال نمایید. برای اینکار تنها کافی‌است برروی Send Codes and login to Yahoo کلیک کنید. (بسته به ایمیل شما کلمه یاهو می‌تواند متفاوت باشد.) با اینکار به صفحه ورود به ایمیلتان وارد خواهید شد که مانند تصویر زیر باید برروی Agree کلیک نمایید:

پس از این مرحله ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که حاوی لینک و کد ریست کردن پسورد فیسبوک است. برای اینکار می‌توانید برروی لینک کلیک کنید و یا کد ارسال شده را در کادر مربوطه وارد کرده و پسورد جدید دریافت کنید.

با اینکار به مرحله آخر یعنی انتخاب رمزعبور جدید خواهید رسید. در کادر اول رمزعبور جدید پروفایل فیس بوک را وارد کرده و در کادر دوم آن را تکرار کنید:




چند ترفند جالب فیسبوکی


. وارونه نوشتن در فیسبوک:

احتمالا شما هم در فیس‌بوک یا توییتر دیده اید که دوستانتان بعضی‌ از پست‌ها را وارونه وارد میکنند!


در واقع این کار بسیار ساده تر از اونیه که فکر می‌کنید، ۲ راه برای این کار وجود دارد:

۱.استفاده از یکی‌ اپلیکیشن های فیس‌بوک (  http://apps.facebook.com/upside_down_text ) که البته توصیه نمی‌کنم از اون استفاده کنید،چون برای استفاده از این اپلیکیشن ها باید به اون‌ها اجازه بدید وارد حریم خصوصی شما بشوند،که چندان مطمئن نیست!

۲.میتوانید از سایت http://www.fliptext.org  استفاده کنید.تنها کاری که باید انجام دهید نوشتن و سپس زدن گزینهٔ “Flip Text” است ,بعد هم یه کپی‌ و پیست برای انتقال به جای مورد نظرتان !


۲.Offline شدن برای افرادی خاص در فیسبوک:

بعضی‌ اوقات پیش میاد که واقعا دلتون نمیخواد با بعضی‌ از افراد چت کنید ولی‌ هم زمان می‌خواهید برای افراد خاصی‌ On باشید،برای این کار لازم نیست کامل آفلاین شوید ،فیسبوک این قابلیت را دارد که برای افراد خاصی‌ On باشید برای این کار :

گزینهٔ Advanced Settings در چت را انتخاب کنید :

سپس سه گزینه را میتوانید انتخاب کنید :

اگر گزینهٔ اول را انتخاب کنید افرادی خاصی‌ شما را On  ”نمی‌بینند”.

اگر گزینهٔ دوم را انتخاب کنید افراد خاصی‌ شما را On  ”می‌بینند”.

و گزینهٔ آخر هم شما را کاملا Offline  می‌کند.

 

۳.Short key در فیسبوک:

اگر شما هم از کار کردن با موس بدتون میاد با دیدن این Short keys خوشحال میشوید :

لازم نیست که همهٔ  Short keys  را حفظ کنید به مرور زمان آن‌ها را یاد میگیرید ،برای شروع بهتر است که چهار تای اول را بلد باشید! ؛)



راهنمای کامل تنظیمات حریم خصوصی در فیسبوک



تنظیمات حریم خصوصی برای ایجاد محدودیت در دسترسی به قسمت‌های مختلف پروفایل و اطلاعات انجام می‌شود.  اگر از کاربران قدیمی فیسبوک هستید هم توصیه می‌کنیم یک بار دیگر این تنظیمات را با ما مرور کنید. تنظیمات در بخش‌های مختلف فیسبوک قابل تنظیم و تغییر است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

تصویر شماره ۱

وارد پنل کاربری خود در فیسبوک شوید و مانند تصویر بالا در گوشه بالا و سمت راست صفحه برروی Account کلیک کنید و از منوی باز شده Privacy Settings را کلیک نمایید. صفحه‌ای مانند «تصویر شماره ۲» باز خواهد شد.

تصویر شماره ۲

1- تنظیمات اطلاعات پایه
برروی پیوندی که در قسمت Connecting on Facebook و با شماره ۱ مشخص شده است کلیک کنید. این بخش مربوط به اطلاعاتی است که دیگران برای جستجوی شما در دست دارند. بصورت پیش فرض تمام اطلاعات شما در این بخش قابل دسترسی است. برای مثال نام شما قابل جستجو است و با وارد شدن به پروفایلتان نام، تصویر، اطلاعات تحصیلی، محل زندگی و علایق شما و… قابل رویت است.

تصویر شماره ۳

1-1- شما توانایی این را دارید تا نام خود را غیرقابل جستجو کنید. به این صورت کسانی که به دنبال نام شما بگردند پروفایل شما را پیدا نخواهند کرد! می‌توانید قابلیت جستجو را برروی Everyone (همه)، Friends of Friends (دوستانِ دوستان)، یا Friends Only (فقط دوستان) تنظیم نمایید.

۱-۲- امکان درخواست دوستی برای چه کسانی فعال باشد؟ همه یا فقط دوستانِ دوستان؟

۱-۳- چه کسانی امکان ارسال پیغام به شما را دارند؟ همه، دوستانِ دوستان یا فقط دوستان؟

۱-۴- لیست دوستانتان برای چه کسانی قابل رویت باشد؟ این بخش به جز سه مورد بالا دارای امکان Customize یا سفارشی کردن نیز می‌باشد. با کلیک بر روی Customize پنجره‌ای مانند تصویر زیر نمایان می‌گردد:

تصویر شماره ۴

همانطور که دیده می‌شود این پنجره دارای دو بخش است؛ بخش اول که می‌توان کسانی که امکان دسترسی به لیست دوستان را دارند را انتخاب کرد و قسمت دوم که در آن می‌توان دسترسی دیگران را به آن ببندیم. در بخش اول می‌توان مواردی همچون دوستانِ دوستان، دوستان، فقط خود من و افراد خاص را انتخاب کرد که با انتخاب افراد خاص می‌توانید نام آنها را در کادری که در زیر ظاهر می‌شود وارد کنید.

۱-۵- این بخش نیز برای تنظیم دسترسی به اطلاعات کار و تحصیلات شماست. و دارای ۴ قسمتی است که در شماره‌های پیش توضیح داده شد.

۱-۶- تنظیمات دسترسی به اطلاعات زادگاه و شهری که در آن ساکن هستید را می‌توانید در اینجا انجام دهید.

۱-۷- بخش آخر یکی از مهمترین تنظیمات این صفحه است. در فیسبوکِ شما ممکن است اطلاعاتی مانند دین، جناح سیاسی یا تفکر اجتماعی، تیم‌ها و ورزشکاران مورد علاقه، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها و موزیک مورد علاقه و اطلاعاتی درباره فعالیت‌های مختلف به ثبت رسیده باشد. اگر این امکان وجود داشته باشد که دیگران همه این فعالیت‌ها و علاقمندی‌هایتان را ببینند می‌توانند با علایق خود مقایسه و شاید دوست جدید شما باشند اما شاید زیاد جالب نباشد همه این اطلاعات را دودستی به دیگران تقدیم کرد، پس از این قسمت برروی آن محدودیت اعمال نمایید!

بعد از اعمال تغییرات در بخش‌های این صفحه برروی Back to Privacy در بالای همین پنجره کلیک کنید تا به صفحه اصلی تنظیمات بازگردید.

www.majazionline.ir

۲- به اشتراک گذاری در فیسبوک
تنظیماتی که در این بخش اعمال می‌شود مربوط به اطلاعاتی است که در فیسبوک به اشتراک می‌گذارید. همانطور که دیده می‌شود ۴ انتخاب کلی در دسترس شماست. تمامی اطلاعات برای تمامی افراد(۱)، دوستانِ دوستان(۲)، فقط دوستان(۳) و یا بصورت توصیه شده(۴) قابل دسترس باشد که توصیه ما تنظیم دستی با استفاده از کلیک برروی Customize Setting که در شکل با شماره ۲ نشان داده شده است. صفحه جدید دارای تنظیمات زیادی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

تصویر شماره ۵

Things I share:
Posts by me: در قسمت Post by me می‌توانید پستهایی که ارسال می‌کنید را از دسترس بعضی‌ها خارج کنید. تمامی تنظیمات مانند تنظیمات بخش اول است که قبلا توضیح داده شده است.
Family: اگر از اعضای خانواده یا فامیل کسی در لیستتان وجود دارد و آنها را بصورت مجزا انتخاب کرده باشید می‌توانید این ارتباط را مخفی یا بصورت عام تنظیم نمایید.
Relationships: در فیسبوک امکان انتخاب تنظیم انواع Relationship وجود دارد. اگر دوست ندارید دیگران از اطلاع داشته باشند می‌توانید در اینجا آن را اعمال کنید.
Interested in and looking for: یکی از اهداف استفاده از فیسبوک برای بعضی‌ها آشنایی با دوستان جدید است. بخشی به نام Interested in and looking for وجود دارد که در آن می‌توان مشخص کرد که به دنبال چه جنسیتی هستیم اگر این قسمت را قرار است پر کنید پس دسترسی به آن را هم مدیریت کنید.
Bio and favorite quotations: بخش زندگی‌نامه و نقل‌قول‌های مورد علاقه‌تان را هم در Bio مدیریت کنید.
Website: اگر وبسایت یا وبلاگی دارید نیز می‌توانید سطح دسترسی به آدرس آن ایجاد کنید.
Religious and political views: می‌توانید دین یا نگاه سیاسی خود را در Religious and political views برای گروهی خاص مدیریت کنید و یا آن را برای همه قابل رویت نمایید.
Birthday: تاریخ تولدتان! دوست دارید چه کسانی از آن اطلاع داشته باشند؟
Places I check in to: محل‌هایی که در فیسبوک ثبت کرده‌اید.
اگر این بخش تیک داشته باشد یعنی محلی که آی‌پی شما نشان می‌دهد را بصورت عمومی نشان خواهد داد. برای روشن شدن مطلب برروی See an Example کلیک کنید. ممکن است پروفایل کسانی که در نزدیکی محل شما هستند نشان داده شود همینطور پروفایل شما برای آنها. البته برای کاربران ایرانی که از روش‌های مختلف برای ورود به فیسبوک استفاده می‌کنند محلی جدا از محل ایشان نشان داده می‌شود.
Edit album privacy: با کلیک بر روی این عبارت صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که می‌توانید دسترسی به آلبوم تصاویرتان را تنظیم نمایید. اگر در ابتدای کار هستید این بخش تنظیماتی برای شما نخواهد داشت چون هنوز آلبوم تصاویری نساخته‌اید. البته این تنظیمات را می‌توان در هنگام ساخت یا ویرایش آلبوم‌ها نیز اعمال کرد. مزیت این صفحه این است که در بلند مدت ممکن است آلبوم‌های مختلفی ساخته باشید که مدیریت آنها در بخش تصاویر کمی سخت است.

تصویر شماره ۶

Things others share:
photos and videos I’m tagged in:
دوستان شما این امکان را دارند که برروی تصاویر و ویدئوها برچسبی با نام شما اضافه نمایند. این امکان به دیگران امکان می‌دهد تمامی تصاویر و ویدئوهای شما را که در آلبوم دیگران قرار گرفته‌اند نیز ببیند. شما می‌توانید با کلیک برروی Edit Setting این امکان را محدود به افراد خاصی کنید.
Can comment on posts: امکان ارسال نظر برای پست‌ها را می‌توانید در این بخش مدیریت کنید.
Suggest photos of me to friends: این امکان را به دوستان می‌دهد تا با استفاده از شباهت شما با تصاویر دیگر شما را شناسایی کرده و نام شما را برای برچسب گذاری توصیه کند.
Friends can post on my Wall:اگر این بخش تیک داشته باشد به این معنی است که دوستانتان می‌توانند برروی دیوار پروفایل شما چیزی بنویسند. بطور پیش فرض این امکان فعال است.
Can see Wall posts by friends: در اینجا می‌توانید کسانی را که می‌توانند پست‌های دیوار پروفایلتان را ببینند مشخص کنید.
Friends can check me in to Places: می‌توانید با کلیک بر روی Edit Setting این امکان را فعال یا غیرفعال کنید. با فعال کردن آن دوستانتان می‌توانند در محل‌های مختلف از برچسب نام شما استفاده کنند.

تصویر شماره ۷

Contact information:
در بخش پایانی نیز می‌توانید محدودیت دسترسی به اطلاعات ارتباطی را ثبت کنید. این اطلاعات شامل شماره تلفن همراه، شماره‌های تماس دیگر، آدرس، آی‌دی سرویس‌های چت و ایمیل‌های شما می‌باشد.

بعد از انجام تمامی تنظیمات این صفحه به صفحه اصلی تنظیمات برمی‌گردیم. برای اینکار به بالای صفحه مراجعه کنید و برروی Back to Privacy کلیک کنید. با اینکار به صفحه‌ای مانند «تصویر شماره ۲» خواهید رسید. در بخش Apps and Websites برروی لینک Edit your setting کلیک کنید. این بخش مربوط به تنظیمات دسترسی برای برنامه‌هاست.

Apps and Websites:

تصویر شماره ۸

Apps you use: در این قسمت برنامه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهید نمایش داده می‌شود اما چون هنوز کار با فیسبوک را آغاز نکرده‌ایم هیچ اپلیکیشنی دیده نمی‌شود. در آینده می‌توانید برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را در این بخش حذف کنید و یا دسترسی آنها را محدودتر کنید. پس این بخش همیشه یادتان باشد!
Info accessible through your friends: یکی از بخش‌های مهم در تنظیمات شما باید این بخش باشد. با کلیک برروی Edit setting پنجره‌ای باز خواهد شد که می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌های دوستانتان را به بخش‌های مختلف پروفایل خود محدود کنید. برای ایجاد محدودیت تنها کافیست تیک بخش مورد نظر را بردارید.
Game and app activity: چه کسانی می‌توانند آخرین فعالیت‌های شما را در اپ‌های مختلف نظاره کنند؟
Public search: اگر دوست ندارید اسمتان در جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو دیده شود می‌توانید برروی Edit setting کلیک کنید و در صفحه جدید تیک بخش Enable public search را بردارید.

تنظیمات این بخش نیز به اتمام رسید و تنها یک بخش باقیمانده. دوباره به تصویر شماره ۲ برمی‌گردیم.

Block lists:
این بخش در مراحل استارت فیسبوک چندان استفاده‌ای ندارد اما از آنجایی که این مقاله می‌خواهد بصورت کامل بخش‌های حریم خصوصی را توضیح دهد توضیح داده می‌شود. در بخش Block lists برروی لینک Edit your lists کلیک کنید. به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که لیست بلاک‌های شما قرار دارد. یعنی اگر کسی یا برنامه‌ای را بلاک کرده باشید می‌توانید در این بخش مدیریت کنید.

تصویر شماره ۹

Block users:نام یا ایمیل افراد مزاحم را در بخش مربوطه وارد کنید و بطور کامل از دستشان راحت شوید! البته این بخش مربوط به افراد مزاحم است نه دوستانی که می‌خواهید دوستی‌تان را با وی تمام کنید!
Block app invites: بعضی اوقات دوستی دارید که نمی‌خواهید دوستی‌تان را تمام کنید اما میزان بسیار زیاد ارسال دعوتنامه برای برنامه‌های مختلف اذیتتان می‌کند! می‌توانید امکان ارسال دعوتنامه‌های او را غیرفعال کنید!
Block event invites: در فیسبوک امکان دعوت به رخدادهای مختلف نیز وجود دارد. اگر دوستی دارید که عاشق رخدادهای مختلف است و هرروز تعداد زیادی دعوتنامه رخدادهای مختلف برای شما ارسال می‌کند از این بخش ارسال دعوتنامه‌ها را از طرف وی غیرفعال کنید.


حذف پروفایل در فیس بوک

سوالی که چندین بار پرسیده شده است در مورد پاک کردن و حذف کامل اکانت فیس بوک است. ممکن است بعد از مدت‌ها کار با سرویس دوست داشتنی فیس بوک بخواهید با آن خداحافظی کنید آن هم با حذف کامل اطلاعاتتان!

توصیه‌ای که به دوستان عزیز داریم این است که در شروع استفاده از سرویس‌های آنلاین مخصوصا سایت‌های اجتماعی دقت کنید، سعی کنید تمام جوانب زندگی در دنیای آنلاین را درنظر داشته باشید تا درنهایت مجبور به خودکشی مجازی نشوید! اطلاعات و پروفایل آنلاین شما به مانند زندگی دوم شماست، داده‌هایی در آن جای گرفته که مانند دفترچه خاطراتی است که به راحتی می‌توانید آن را برگ زده و از آن لذت ببرید، ارزش این پروفایل بسیار بیشتر از چیزیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت؛ پس دوستان عزیزی که کار با فیس بوک را با ما شروع کرده‌اند سعی کنید با استفاده صحیح از این ابزار و هیچگاه به این پست برنگردید! این پست فقط در جواب سوالاتی است که تاکنون چندین بار پرسیده شده است.

 

غیرفعال کردن اکانت در فیس بوک
در فیس بوک بجز حذف کامل اکانت امکان غیرفعال کردن آن نیز وجود دارد. به این صورت که پروفایلتان را از دسترس خارج می‌کنید گویی پروفایلتان بصورت کامل پاک شده است اما تمامی اطلاعات آن برای شما حفظ شده و می‌توانید در زمان‌های آینده دوباره آن را فعال کنید. برای اینکار وارد پروفایلتان در فیس بوک شوید. در گوشه سمت راست و بالا برروی Account کلیک کنید و در منوی باز شده Account Settings را انتخاب کنید:

در پایین صفحه جدید به عبارت Deactivate Account برخواهید خورد. بر روی deactivate کلیک کنید:

در صفحه جدید تصاویری از دوستانتان نشان داده خواهد شد تا شما را تحت تاثیر قرار داده و از ترک فیس بوک منصرف کند! حداقل نامردی نکنید و برایشان پیغام خداحافظی بنویسید!
در زیر تصاویر سوالی از شما پرسیده شده مبنی بر اینکه چرا عزم بر ترک فیس بوک گرفته‌اید؟ جوابی را انتخاب کنید. در بخش انتهایی صفحه در قسمت Email opt out برای اینکه دیگر ایمیلی از فیس بوک دریافت نکنید می‌توانید تیک آن را وارد کنید. در انتها نیز برروی Confirm کلیک کنید و رمزعبورتان را برای تایید وارد کنید.

به این ترتیب اکانت شما غیرفعال می‌گردد. پس از اینکه دوباره تصمیم گرفتید به فیس بوک برگردید می‌توانید دوباره این پروفایل را با تمامی داده‌ها و لیست دوستانتان فعال کنید. تنها کافی است دوباره وارد پروفایلتان شوید.

 

حذف کامل پروفایل در فیس بوک
عادت داریم چیزی را که بخواهیم به راحتی و در عرض سه سوت (!) پاک کنیم اما برخی از چیزها برای حذف نیاز به زمان دارند مانند حذف آی دی در یاهو و یا حذف اکانت فیس بوک! دلیل آن هم این است که شاید بعد از چند روز از تصمیمتان منصرف شوید. اگر تمام صحبت‌های ما در بالا بی تاثیر بود و شما پای تصمیمتان هستید می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

یادتان باشد با استفاده از این لینک دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت.


گردآوري و تنظيم: www.majazionline.ir

کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : telegram.me/majazionline

اين مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذاريد
1897 یکشنبه 17 آذر 1392 majazionline نظرات (1)موضوع(آموزش فیسبوک)

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پیدا کردن عکسهای پنهان دوستان خود در فیسبوک
آموزش واردشدن به پیام‌رسان فیسبوک بدون داشتن حساب کاربری
آموزش تصویری تغییر صدای اعلانات وایبر، واتس‌اپ، فیس‌بوک و هنگ‌آوت در اندروید
آموزش استفاده از مسنجر فیس‌بوک در کامپیوتر
آموزش نصب همزمان دو فیس بوک در یک گوشی اندروید Facebook 2
آموزش غیرفعال کردن بازی در فیسبوک
آموزش استفاده از امکان جستجو در پست‌هادرفیسبوک
آموزش چگونه در اندروید پیام‌های فیس‌بوک را بدون مطلع شدن فرستنده بخوانیم؟
آموزش استفاده از ویژگی جدید فیس‌بوک برای تشکر از دوستان خود
آموزش تصویری عضویت در یک گروه در FaceBook
جدیدترین آموزش فیسبوک
آموزش ویژگی جدید فیس‌بوک برای افرادی که وقت ندارند
آموزش جلوگیری از۵ اشتباه امنیتی رایج در فیس‌بوک
آموزش دریافت اطلاعات فیسبوک حتی در زمان آفلاین
آموزش تصویری حذف پیام های فیس بوک با یک کلیک
آموزش Logout کردن از اکانت فیسبوکتان
آموزش تصویری چگونه از فرستادن لایک های اینستاگرام به فیسبوک جلوگیری کنیم؟
آموزش استفاده از وی چت فیسبوک(فیسبوک، وی چتی می شود)
آموزش تفاوت های گوگل پلاس با فیس بوک
آموزش ۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنید !
آموزش راهنمای حل مشکل در ثبت نام فیس بوک
آموزش گذاشتن عکس داخل کامنت نظرات فیس بوک
آموزش چگونه صفحه ای محبوب در فیس بوک داشته باشیم؟
آموزش مشاهده پیغام های مخفی یا پنهان در فیسبوک
آموزش وارانه نوشتن در پستها و مطالب فیسبوک
آموزش دلایل عمده بلاک شدن در فیسبوک
آموزش تصویری تنظیمات برای دیده نشدن فعالیتها در فیسبوک
آموزش وارد شدن، نمای کلی و معرفی بخش های مختلف فیس بوک
آموزش کار با اینستاگرام فیس‌بوک
ترفندهای جالب و کاربردی فیس بوک - بخش دوم
ترفندهای جالب و کاربردی فیس بوک - بخش اول
آیا میخواهید بدانید چه کسانی شما را از لیست دوستان فیسبوکشان حذف کرده اند؟
آموزش نحوه مسدود کردن Facebook بر روی کامپیوتر شما
آموزش پی بردن به آنلاین بودن دوستان در Facebook در صورت خاموش بودن سیستم چت
آموزش چطور تمام دوستان فیس بوک خود را به Google+ دعوت کنیم؟
آموزش 8نکته برای دریافت لایک و نظرات بیشتر درفیسبوک
آموزش چگونه در فیس بوک چت بصورت نامرئی (آفلاین) ظاهر شویم
آموزش تصویری بازیابی پسورد فیس بوک
آموزش چگونه درخواست بازی و اپلیکیشن ها در فیسبوک را مسدود کنیم؟
آموزش خروج از گروه‌های عضو شده در فیس‌بوک
آموزش تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک(آموزش تصویری)
آموزش ارسال خودکار مطالب وبلاگ به فیس بوک
چگونه نام خود را در فیسبوک تغییر دهیم – آموزش تصویری به دو زبان فارسی و انگلیسی
ارسال پیام در فیسبوک
همه چیز درباره نیوز فید فیس بوک
آموزش چت و تماس ویدئویی در فیس بوک
آموزش دی اکتیو کردن اکانت و حذف کامل تمام اطلاعات از فیس بوک
آموزش کامل و تصویری فیس بوک
۲۰ ویژگی و ترفند جدید فیس بوک
9 روش برای افزایش امنیت اکانت فیس‌بوک شما

آخرين مطالب ارسالي

-براي پاسخ سريع لطفا با شماره 09304293050 تماس بگيريد

طراحی سایت ميگه :
طراحی سایت
بسیار عالی
مفید بود
ممنون

کد امنیتی رفرش
قوانين بخش نظرات
1 - نظرات اسپم و تبليغاتي تاييد نخواهد شد.
2 - فقط نظراتي که جنبه عمومي داشته باشند تاييد و منتشر مي شوند.
3 - نظرات فينگليش تاييد نخواهند شد.
4 - هرگونه درخواست و يا حل مشکلات فقط در انجمن امکان پذير است.
5 - لطفا انتقادات و پيشنهادات و همچنين درخواست هاي خود را از بخش هاي تماس با ما و درخواستي ها ارسال نماييد.

کانال مجازی آنلاین

کانال تلگرام مجازی آنلاین

مجوزهاي سايت

logo-samandehi

اطلاعات کاربري

مطالب پربازديد

مطالب تصادفي

آمار سايت

کل مطالب : 7587
کل نظرات : 1463
افراد آنلاين : 41
تعداد اعضا : 9714
بازديد کل سايت : 37,102,539